Katarina Widman ska leda ny marknadsstrategi för SAS resvana målgrupp.
I våras tillträdde Stefan Hedelius den nyinrättade tjänsten som strategi- och marknadschef på SAS Group. Abmitionen med den tjänsten är att inleda ett förändringsarbete för att stärka varumärket. Redan innan han tillträdde flyttades varumärkesfrågorna från hr och kommunikation till marknadsavdelningen.
– Vi har som ambition att komma ännu närmare målgruppen och bli ännu mer relevanta. SAS är redan ett starkt varumärke som alla känner till och har en relation till, säger Stefan Hedenius i Resumé.
SAS vill framför allt stärka varumärket hos den del av målgruppen som reser lite oftare. Nu har man inlett ett arbete för att ta reda på vilka de människorna är, vilka preferenser de har, vilka andra varumärken som de tycker att de hör ihop med och vad som är viktigt för dem. Och det är här Katarina Widman kommer in i bilden.
– Det är med stor glädje jag antar utmaningen att leda marknadsarbetet för SAS. I en föränderlig marknad där förutsättningarna och spelarnas positioner kastats om, står SAS idag väl positionerat för att lyckas. Nu är det SAS som måste utmana genom nya intäktskällor, innovativa lösningar och kommunikation i världsklass. Jag ser fram emot att få vara med på den förändringsresa som har påbörjats och bidra till att återigen göra SAS till ett självklart val för alla skandinaver, säger Katarina Widman till Dagens Media.
No comments:
Post a Comment